2019 Yılı Kulüp Faaliyetleri Hk.

Başlangıç Eğitimi | Bahar ’19

#Eğitim programı ilerleyen günlerde yayınlanacaktır.
#2018 – 2019 akademik yılı bahar dönemi içinde planlanan Yamaç Paraşütü Başlangıç Eğitimi için güncel duyuruları forum sayfamızın ” Yeni Başlayanlar & Adaylar >> 2018 - 2019 Dönem Başlangıç Eğitimi Duyuruları >> Bahar Dönemi '2019 ” dizin yolunu takip ederek Bahar Dönemi '2019 alt forum başlığından takip edebilirsiniz.

Duyuruları okumak için foruma üye kaydı yapmanıza gerek yoktur.

info@ytuhavk.org

Malzeme Bilgisi | Başlangıç Eğitimi

Yamaç Paraşütü Başlangıç Eğitimi Duyuruları, Genel Bilgilendirme
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Ali Aytaç
Site Admin
Mesajlar: 970
Kayıt: 03 Eyl 2013, 23:22
Tam Adı: Ali Aytaç
Kulüp ID: 2008001
İletişim:

Malzeme Bilgisi | Başlangıç Eğitimi

Mesaj gönderen Ali Aytaç » 11 Şub 2019, 15:24

Yamaç Paraşütü Uçuşu Öğrenmek eğitim videosunda ve ders notunda malzeme bilgisi ile bölümler zaten mevcut. Burda resimler üzerinden teorik desteklenmiş, yakın plan görüntüler ile adı geçen terimleri gözlemlemeniz hedeflenmiştir. Ders notunda olmayan bazı malzeme veya aksesuarları da mevcuttur. Ayrıca sayfa sonunda videolar vardır.

▼ Ders notu sayfa 4 'teki şekil. Hücre duvarlarındaki delikler. Ne işe yaradığı ders notunda...

Resim

▼ Hücum kenarı bize yakın olan kısım. Hücre girişleri açık. Hücreler gözükmektedir. Hücre duvarları kanadın arka kısmına ( Firar kenarı ) kadar uzanır, net bir şekilde gözüküyor. Tam orta hücrede firmanın logosu bulunur. Bu logonun sağ ve sol tarafı simetriktir. Sağ tarafta kaç hücre varsa sol tarafta da aynı sayıdadır. Sağ tarafta bir ipin bağlantı noktası ile sol taraftaki simetriğinin bağlantı noktası aynıdır.

Resim

▼ Hücre girişlerine yakın bakış. ( Hücre girişi = Hücre ağzı )

Resim

▼ Modern kanatlar profili desteklemek için kullanılan plastik çubuklar

Resim

▼ Eski kanatlarda plastik çubuklar yoktur.

Resim

▼ Firar kenarına yakın bakış. Firar kenarı kapalıydı. Fren ipleri buraya bağlanır.

Resim

▼ Bir ipin kanadın kumaşıyla olan bağlantı noktası

Resim

▼ Kordo uzunluğu & kanat açıklığı

Resim

▼ Kolonlar. A, B, C, D diye adlandırılırlar. Modern kanatlar 3 kolonlu olarak üretilmektedir. ( İstisnası çıkabilir ) Kolonlar üzerinde;
  • rabit halkalar ( metal halkalar, maillon rapide ) --> İpler ile kolonlar arasındaki bağlantıdır.
  • speed kancası ( brummel hooks ) --> Hız sistemini kullanmak için gerekli bağlantıdır. A kolonunda bulunur.
  • Fren kulbu ( brake handle ) --> Kanada yön vermek, inişte hızı düşürmek
  • Makara ( pulley ) --> Fren ipi makaradan geçerek gelir. Elimizden kaçırdığımız zaman yeniden almak kolaylaşır.
  • Çıtçıt ya da magnet --> Fren kulbunun iplerle karışmaması için arka kolon üzerinde bulunan ve fren kulbunu taktığımız yer
Resim

▼ Metal halkalara yakın bakış. İpler ile kolonlar arasındaki bağlantıdır.

Resim

▼ Speed makarası ve kancası. A kolonu üzerinde bulunur.

Resim

Resim

▼ Fren kulbu

Resim

▼ Çıtçıt ( magnet olanları da vardır ) Arka kolon üzerinde bulunur.

Resim

▼ Fırdöndü. Fren kulbunda bulunur ve fren iplerinin burgu olmasını engeller.

Resim

▼ Bazı markalar fırdöndü kullanmaz.

Resim

▼ Makara

Resim

▼ Bazı markalar makara yerine bu sistemi kullanmaya başladı.

Resim

▼ Kolonların uçuş pozisyonundaki görüntüsü. A kolonları ( kırmızı ) uçuş yönüne göre öndedir ya da uçuş yönüne bakar.

Resim

▼ Eğitim kanatlarında öğrenciler için kolonlar üzerinde yardımcı bilgiler bulunabilir. Kulak kapatma ipinin karıştırılmaması için üzerine ' EARS ' yazılmıştır. 4 adet gibi gözükmesine rağmen bu kanat 3 kolonludur.
  • EARS yazan split A ya da Baby A olarak bilinir ve kulak kapatmanın daha rahat yapılması için ana A kolonundan ayrılmıştır. Baby A 'dan tek ip çıkarken, kalan ipler ana A kolonunda bulunur.
  • Stabilo ipi genellikle B kolonunda bulunur. ( üstteki resimde arka kolonda ) Bu ip hangi kolonda bulunursa bulunsun her zaman ana kolon iplerinden farklı renktedir. ( Aşağıdaki resimde yeşil renkli, yukardaki resimde arka kolondaki kırmızı renkli ip )
Resim

Resim

▼ Kanattaki ip dizilimi.
  • Kulak kapatma ipleri, kanadın kulak kısmında ama hücum kenarına bağlıdır. Yan tarafa bağlı olanlarla karıştırılmaması gereklidir.
  • Stabilo ipi, kulak kısmında tam dış veya yan kısma bağlıdır.
Resim

Resim

▼ Bazı markalar kanat kolonlarını sağ ve sol ayrımı için farklı renkte üretirler. Kolonlar bu renkli kısımdaki yerlerden karabina vasıtasıyla harness ile bağlantıyı gerçekleştirir.

Resim

▼ Karabina

Resim Resim

▼ Harness ( kuşam )

Resim

▼ Yedek kulbu ( yedek paraşüt kulbu / reserve handle ) Dikkat çekmesi için farklı renktedirler. Her uçuştan önce yedek pimleri kontrol edilmelidir. Pimler çıkmışsa yerine takılması gerekir. İstemsiz açılan bir yedek paraşüt kalkış anı gibi alçak irtifada ciddi yaralanmalara sebep olabilir !

Resim

Resim

▼ Speed bar. Hız sistemini kullanacağımız zaman ayaklar ile bu bara basılır.

Resim

▼ Relax bar ( foot stirrup ) Başlangıç seviyesinde harnesse oturmak için kullanılır. Oturduktan sonra ayaklarımızı relax bardan bırakırız ve harness altında toplarız. Bu seviyede ayaklarımızı relax bara basarak uçuş gerçekleştirmiyoruz.

Resim Resim

▼ Omuz bağı / askısı ( shoulder strap tightener ) Özellikle başlangıç seviyesinde psikolojik etkisi pozitiftir. Yamaç paraşütüne yeni başlayan bir öğrenci yerde kuşanırken, havadayken harnessin omuzlarında düşeceğini düşünür / hissiyatına kapılır. Bu kolon omuzları birbirine yaklaştırdığı için bu hissiyatı engeller. Ayrıca bazı markalar bu kolonun üzerine bir düdük de yerleştirir. Acil durumlarda yararlıdır. Aşağıdaki 'tanıtım' videosunda incelersiniz.

Resim

▼ Quickpack

Resim

Resim



▼ Kanat Katlama Çantası - KKÇ ( Concertina bag, Saucisse Pack, vs her marka kendine göre isimlendirmiştir ) Kanadı hücre hücre katlamayı kolaylaştırır. Kolaylığından ziyade asıl amacı kanadın hücum kenarında bulunan profil desteklerini korumaktır. Özellikle modern kanatlardaki plastik çubukların korunması için bu çantanın önemi büyüktür. Aşağıda videosu var.

Resim


▼ Kanat katlama videosu




▼ Gin Gingo II Harness tanıtım videosu




▼ Hız sistemi montajı. Başlangıç aşamasında montajla zaten işiniz yok, ayrıca hız sistemi kullanmayacaksınız ama anlatıldığı için hız sistemi genelde merak edilir. Bu videoda montajından bara basılmasına kadar gösteriyor.




▼ Yedek paraşüt montajı. Yedek paraşüt montajı da eğitmenler tarafından yapılır. Yedek paraşüt neymiş, nasıl bir yere yerleştiriliyor vs bunları anlamak için güzel bir video. Yedek pimlerini her uçuştan önce kontrol ediyorduk.





Sıradaki konu : Teorik Destek | Video

Cevapla

“Yeni Başlayanlar & Adaylar” sayfasına dön